Több, régóta esedékes villamosfejlesztésről dönthet szerdai ülésén a Fővárosi Közgyűlés. Az 1-es villamos vonalát meghosszabbítanák Kelenföldig, a 44-es és a 67-es villamost pedig Újpalotáig, illetve a belvárosig vinnék, de a fogaskerekű vasút fejlesztésére is sor kerülhet. Ami viszont biztosan nem bővül a korábbi ígéretekkel ellentétben, az a 4-es metró, mely jelenleg az eredetileg tervezettnél jóval kisebb hosszúságú vonalon közlekedik, és belátható időn belül nem is tervezik a Bosnyák térig, illetve a Budaörsi Virágpiacig történő meghosszabbítását. A Jobbik a Külső Bécsi úti és a rákospalotai villamosvonalak esetében határozottan a földfelszín alatti vonalvezetést szorgalmazná, tekintettel arra, hogy bár költségesebb beruházás lenne, mint a felszíni kialakítás, de számos pozitív hozadékkal járna környezetvédelmi szempontból. Ilyen lenne például a zajcsökkenés, a zöldfelület növelésének lehetősége, a város forgalmi terhelésének csökkenése, melyek által a város élhetőbbé válhatna.
A budapesti Jobbik szerint prioritást kell, hogy élvezzen 3-as metró teljes rekonstrukciója, hiszen az elavult szerelvények és a kötöttpályás infrastruktúra nem tudja biztosítani a napi közel félmillió utas biztonságos közlekedését. Számon fogjuk kérni azokat az ígéreteket, melyeket fideszes politikusok, köztük többek között Kupper András a Fidesz fővárosi frakcióvezetőjeként 2006-ban tett: "Nemcsak a 4-es metrót kell kivinni egyfelől Rákospalotáig, másfelől a Budaörsi Virágpiacig, hanem a be nem fejezett 3-as metrót is meg kell hosszabbítani Káposztásmegyerig." A Jobbik a jövőben is küzdeni fog a metróvonalak fejlesztéséért és bővítéséért, a korábbi ígéretek betartatásáért.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.